Friday, December 14, 2012

Turkey-Antalya part 2

Eski dostlarla gecen guzel zamananlardan sonra ailecek Kemerin yolunu tutuyoruz.Yol harika ama Ivo'nun midesi bozuk. Neden mi? bok bogazligindan dersem yanlis demis olmam ayni sey Hindistan'na gittigimizde de basimiza gelmisti zehirlenmisti orada da .Turkiye deki olayi ise onune gelen sokak saticilarinda ki taze meyve suyu diye satilan sulari icmis olmasi ne kadar taze olursa olsun o meyveler gunesin alninda gunlerce duruyor ondan sonra suyunu cikarmaya calisiyorlar...Haliyle tazelikle alakasi kalmiyor suyun sadece bozuk meyve suyundan baska bir sey olmuyor.Tabi Kemer seyehatini yarida kesip Antalya ya geri donuyoruz bu arada Alexander'rinda midesi kotu oda ishal baba-ogullun durumu ic acici degil Benim oglan guzludur Allah'tan o hemen atlatiyor ama geri kalan gunelrde Ivo'nun ne hali var ne de o ozlemle bekledigi baklavalari yeme durumu.
Geri donmemize bir kac gun kala benim cocukluk arkadaslarimla toplanti duzenliyoruz daha dogrusu onlar duzenliyorlar ben dahil oluyorum.Yillar sonra onlari gormek beni cok mutlu ediyor Yat limaninda bulusuyoruz her zamanki gibi.Aliyoruz biralari,saraplari basliyoruz demlenmeye vakit cok cabuk geciyor bir bakmisiz gece 1 olmus.Annemelr sagolsun Turkiye'ye gelmenin en guzel tarafi oglana annemlerin bakmasi ve bizimde istedigimiz yere gidebilmemizdi.Dogumdan sonra bana ozgurluk gibi gelmisti bu durum.Cunku Afrika'da kimseye birakamiyrum bir yasina kadar ben bakicam ona karar verdim en azindan o vakite kadar biraz Turkce ogretirim diye dusundugumden dolayi. Neyse bamisiz saat gec kafalar dumanli Ivo'nun midesi bozuk ama kokorecciye goturmeden olmaz.Dedim yuru gidiyoruz yiyecez Sampiyon'da soylemesi ayip cok guzeldir.Tabi bana yaramaz et yemegene...
Velasil donme vakti yaklasiyor ve bavul hazirlamaya basliyoruz gelirken bombos gelen bavulun donerken sayi olarak uce cikmasi ve tiklim tiklim olmasi beni cok zora sokuyor.Son gece annem,ablam,yigen ve teyzeme balik yapiyorum.Afiyetle yiyoruz cok ozlemisim palamutu tam da mevsimi,yanina barbun ile deniz cuprada ekliyoruz iyicene ziyafet cekiyoruz.Onlar erkenden kalkiyorlar.Annem ise ustaligini gosterme durumunda bizim bavullara el atiyor basliyor hazirlamaya...Aniden ablam panikle yanimiza gelip ucak iptal diyor bana
hangi ucak diyorum, Istanbul-Antalya.Sabah ucagimizda 7 de ama Johannesburg ucagi aksam 7 de biz son gunu istanbul'da da gecirmek istedigimizden oyle yapmistik bileti ablamda ic hat biletini kendi calistigi sirketten almisti bize.Tabi onlarda ucakta ariza nedeniyle ucusu iptal etmislerdi.Bizde yeni bilet almak zorunda kaldik.Vel hasil bir sekilde Istanbul'la ulastik.Ayrilik aglamakli oldu azicik ama inadimdan icime attim goz yaslarimz sanki onlarin onunde aglarsam zayif dusermisim gibi geliyordu...
Istanbul'da bizi Sevilaycigim karsialdi.Onunla Johannesburg'da tanismistik beni o zamanlar ucus yaptigim klupten bulmustu oda yamac parasutu yapiyordu bende, ama afrika da iki Turk kizinin bu isi yapmasi ortam arasinda hemen duyulmustu zaten cok falza insan yamac parasutu ile ucmuyordu...Birlikte yakin bir arkadaslik kurduk..
Sabah bizi havalimanindan karsilamaya gelmesine cok sevinmistim dogru onlarin evine gittik.Cok guzel bir kahvalti sofrasi hazirlamis  bizi bekliyordu..Ardindan  ise Eminonune inip diger arakdasimizlada bulustuk onuda Johannesburg'dan taniyorduk hatta esimle tanismam onun sayesinde olmustu.Guzel vakit ve guzel sohbetten sonra bizim ucus vakti yaklasiyor ve oradan ayriliyoruz.
Havalimanina geldigimizde ise gene bir huzun..Oyle yada boyle o ucaga binip donecez diyorum ve bu sefer daha rahat bir sekilde vedalasiyoruz arkdaslarimizla.
Donus gene guzel geciyor Baba-ogul uykularindan esirgemiyorlar. Olan gene bana oluyor uykusuz bir halde Johhanesburg'ga variyorum.
Kisacik gecen bu tatili tanimlamak gerekirse, hizli,mutlu ve duygulu geciyor.En cok memnun oldugum durum ise  14 saatlik ucus boyunca oglanin ses cikarmamasi oluyor.( Kulak damlasi onemliymis)

No comments:

Post a Comment