Thursday, March 7, 2013

Karoo- Beaufort West-South Africa

Bu gun bir dergide okudugum yazida seyehate cikmanin insane ruhuna, nasil olumlu bir sekilde etki ettiginden bahsediyordu.Dusununce de hak verdim degil,bazen herseyi birakip gitmenin, birey olarak ruhu dinlendirdigini kabul ediyorum.Sanirim bu yuzden bende seyehat etmeyi cok seviyorum.
Her seyahat oncesi , yeni bir yeri kesfetmenin heyecanini yasamak, her donuste  yeni yerin kesfinin sagladigi hazi duymak sanirim tarif edilemez bir mutluluk.
Sabah erken kalkip, esyalari tekrar arabaya yerlestiriyoruz ve 8.5 saatlik yolculuguma dogru cikiyoruz. Yol olarak N12 kullaniyoruz, sabahtan yollar bombos, ne kamera need trafik kontrolu, huzurlu ve mutlu bir sekilde arabayi kullaniyorum J
Yol boyunca ise cd de Red Hot Chilli Peppers ‘sin  Californication albumunu dinliyoruz. sanirim bu  albumu 1000den fazla kez dinlemisimdir. Ne hikmetse hic bikmadim dinlemekten.Alexander yol boyunca uyuyor, uyanincada onu 1-2 biskuitle kandirip tekrar uymasini sagliyoruz..
Yol boyunca fazla konusmuyoruz kari-koca, genelde Ivo uyuyor ben ise arabayi kullaniyorum J bazen sofor Nebehat oldugumu kabul eidyorum. Sanirim araba kullanmak bende meditasyon etkisi yaratiyor , hic bir zaman yorulmuyorum , belkide yoruldugumu fark etmiyorumdur.
Californication, esliginde bazen gecmise, bazende gelecege dalip giderken, en cok oglumun zaman makinasi icat etmesini ve benimde onu kullandigimi hayal ediyorum, bu hayallerlede bir bakiyorum ki , Beufort West’te varmisiz.
Varirvarmaz hemen kendimizi Karoo National Park’a atiyoruz. Karoo ile ilgili beklentim ise, Kruger National Park gibidir, gidince bir kac hayvan goruruz ve guzel bir yemek yeriz diye dusunuyorum.Ancak evdeki hesap carsiya uymuyor. Karoo, cok daha bakir,vahsi ve guzel Kruger’ra kiyasla, cok fazla turistin ziyaret ettigini dusunmuyorum. Oglen yemeyi yiyebileceginiz bir restoranti yok icerisinde kucuk bir marketi var oradan kendinize atistirmalik bir seyler alabilirsiniz.Eger Karoo’ya gitmeyi planliyorsaniz National Park’in icine girmeden yiyeceginizi ,iceceginiz alin, yada yemeginizi yerin derim.Bir tane restoranti var oda saat aksam 6 da aciliyor.
Karoo’nun bakirligi ve vahsiliginin bizi buyuledigini soylemeden gecemiyecegim.Oyle agim sahim hayvan gorucez derdinde olmadigimizdan, daglarin yapisi ,kuraakliginin buyusu ile karsimiza sevimli ,Zebra cikiyor.tabi onu akabinde Aslani da goruyoruz acik alanda.Cok sad eve guzel yollun buyuk bolumu taslik yani micir yol 4x4 icin ise ayri parkurlar var ilerlene bilecek normal yol toplamda 3 saat suruyor.Park icinde belli bir hiz limiti var, micirli yol ve etrafi seyrederkende belli bir surat yapmaniza gerek kalmiyor.
Karoo National Parkin en onemli ozelliklerinden biri ise 400 metre boyunca 50 milyon yillik fosillerin olmasi.Bebek arabasiyla rahatcana yapabileceginiz kucuk bir yuruyus sonrasi fosillerin oldugu yere variyorsunuz,gorulmeye deger…
                Fosilin disinda ise 4x4 ile park icinde belli parkurlarda gezebiliyorsunuz en onemlisi ise Nueweld Trail parkuru yaklasik 40km suruyor ve parkurun sonunda dagin tepesinde Karoo manzarasi ile bir gece gecirebiliyorsunuz ancak parkurun son 6km si ilk defa 4x4 kullananlara gore pek uygun oldugunu dusunmuyorum, biraz zorluyor.Tabi Afrika’da 4x4 kullanmak ile Turkiye de 4x4 kullanmak arasinda daglar kadar fark oldugunu soylemeliyi 4x4 icin belgeniz olmasi gerekiyor bazi yerlerde (ozel surus belgesi)
Karoo maceramisi kapilar kapanmadan bitirip kaldigimiz otele dogru yoneliyoruz harika bir otelin dai “Ye Olde Thatch “ , butun odalari bir ulkenin adlariyla aniliyor hatta ottoman odasi bile var ancak biz country ;de kaldik malum 2.5 kisilik J , fiyat olarak digger yerlere gore ucuz ve cok temiz onun disinda ise harika yemekleri var , kesinlikle tavsiye ederim.Sabah kahvaltisini ise otelin  sahibi hazirliyor.Odalarina bu isimleri vermelerinin nedeni ise otelin sahibinin gezdigi yerlerde en cok begendigi ulkerin isimlerini odalara vermis, her sene ise 2 defa Turkiye ye tur duzenliyormus, cok tatli bir bayan aksamin ilerleyen saatlerinde sarabinda guzelligi ile uyku beni bastiriyor, oglani Ivo’ya birakip ben uykuya ekiliyorum.Nede olsa yarin 500km lik bir yolculugumz olucak ve gene ben direksiyondayim, Cape Town bizi bekliyor…